بازدید این صفحه: 3447
بخش آلرژی و ایمونولوژی

بخش آلرژی و ایمونولوژی بیمارستان مسیح دانشوری تهران

بخش آلرژی و ایمونولوژی بیمارستان مسیح دانشوری تهران

آزمايشگاه فوق تخصصي آلرژي و ايمونولوژي در بيمارستان مسيح دانشوري در خردادماه ۱۳۹۳ در ساختمان اصلی آزمایشگاه آغاز به كار كرد.

مشاركت اين مركز دراجراي طرح هاي ملي و بين المللي، پايان نامه هاي تخصصي و فوق تخصصي فلوشيپ هاي ريوي و كلينيكال ايمونولوژي و ۸ طرح تحقيقاتي از ديگر قابليت هاي بالاي علمي آن بوده و ارتباطات مناسب بين المللي اين آزمايشگاه با آزمايشگاه هاي مشابه در دانشگاه هاي اترخت و امپريال كالج امكان ارسال نمونه در موارد ضروري و ساير ارتباطات علمي را فراهم ساخته است.

از آزمون هاي مهم فلوسيتومتري منحصر به فرد اين آزمايشگاه مي توان به انجام تست DHR123، براي بيماران CGDو BtKبراي بيماران Bruton disease،ميزان MPO داخل سلولي، كليه پارامتر هاي ايمونولوژي CDماركرها، خون، CSF، مايع پلور و BALاشاره كرد. همچنين از ديگر توانمندي هاي اين آزمايشگاه براي مونیتورینگ درمان بيمارانHIVمثبت، مي توان به شمارش و تعيين درصد سلول هاي CD4ياد كرد. ضمنا در بخش آموزش اين آزمايشگاه قادر به پذيرش دوره هاي كارآموزي و كارورزي دانشجويان رشته هاي ايمونولوژي دانشگاه در سطوح مختلف مي باشد.

شایان ذکر است این آزمایشگاه اقدام به راه اندازی تعیین ژنوتیپی بیماران مبتلا به CGDنموده است که برای پزشکان این امکان را فراهم می سازد تا در مورد تصمیم به رهیافت درمانی مناسب داشته باشند. همچنین تعیین تیپ HLA-DRBتایپینگ برای بیماران اتوایمیون و نیز سارکوئیدورزیس که می تواند یک حالت بیماری را از لحاظ نوع، شدت و مزمن بودن نشان بدهد از آزمایشهای نوینی است که در این مرکز راه اندازی شده است.

از ديگر افتخارات اين آزمايشگاه مي توان به انجامتست”(۳-۱) بتا –دی- گلوکان”سرمی برای اولین بار در ایران اشاره نمود.لازم به ذکر است بهمراه این تست، آزمایشگاه کالاکتومننال، کوآنتی فرون نیز دز این آزمایشگاه انجام می گیرد.

هدف بعدی این آزمایشگاه، تست اندازی گیری آنتی ژن کریپتوکوکوسی در کشور می باشد که بزودی به مرحله پذیرش نمونه خواهد رسید.

شایان ذکر است که این آزمایشگاه علاوه بر فعالیتهای تشخیصی برای بیماران و مشاوره با پزشکان عفونی و کلینیکال ایمونولوژی، اقدام به راه اندازی دوره های آموزشی بخصوص فلوسیتومتری با همکاری مدرسینی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و نیز اساتید مجرب از هلند نموده است.

راههای تماس : ۲۷۱۲۲۲۷۵

تجهیزات و امکانات

اين آزمايشگاه با داشتن تجهيزاتي نظير فلوسيتومتري FACS Calibour، ELISA، Cytospineو دستگاه تست ايمونوبلاتينگ برای تست های آلرژی مواد غذایی و تنفسی، دستگاه PCR، Real Time PCR قادر به پذيرش بيماران مشكوك به نقص ايمني و بيماري هاي آلرژيك- ايمونولوژيك از سراسر ايران مي باشد.

این آزمايشگاه مجهز به آزمايشگاه كشت سلولي با ميكروسكوپ Invertاست و قادر به انجام آزمايشهای مربوط به نقص هاي ايمني در كودكان و بزرگسالان مي باشد.

بیمارستان مسیح دانشوری تهران

 

بخش آلرژی و ایمونولوژی

بخش آلرژی و ایمونولوژی

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *